كانون فرهنگی محبین آل یاسین (ع)
 
قالب وبلاگ
نويسندگان
آخرين مطالب
بهترین کتابی که تا به حال خوانده­ اید؟ در زمینه­ ی رشته ­ی تخصصی خودم کتاب "خدایان مدیریت" و در سایر زمینه ها هم کتاب "مغز متفکر جهان شیعه" که درباره امام جعفر صادق(ع) است وتوسط دانشگاه استراسبورگ فرانسه تألیف شده است و کتاب "سنگ فرش هر خیابان از طلاست" که توسط مؤسس شرکت دوو به زبان خیلی ساده و تأثیرگذار نوشته شده است و من خواندن آن را به همه خصوصا کسانی که کار تجاری و اقتصادی انجام می دهند توصیه می کنم.

3- بهترین معلمتان؟ همه ی معلمانم در رشد و پرورش من نقش زیادی داشته­ اند، اما معلمی که فکر می­ کنم بهترین تأثیر را از طریق رفتار خود داشته است، آقای داوودی دبیر عربی دبیرستانم است.

4- بهترین بیت شعر از نظر شما؟ واقعا نمی ­توان یک بیت را بعنوان بهترین از بین آنها برگزید. من دو بیت از شعر «انسانم آرزوست» حضرت مولانا را ذکر می­کنم. ان شا ا... آرزو دارم خداوند کمک کند مثل انسان زندگی کنیم.

دی شیخ با چراغ همی گشت گرد شهر کز دیو و دد ملولم انسانم آرزوست

گفتند یافت می نشود جسته­ایم ما گفت آنکه یافت می نشود آنم آرزوست

5- نظرتان درباره ماهنامه ­ی نبض روستا چیست؟ بسیار کار فرهنگی خوبی است که توسط جوانان عزیز انجام شده است خصوصا گرافیک و طراحی زیبایی که دارد به جذابیت آن افزوده است خیلی خوب هم توانسته است توجه مردم را جلب کند. البته طبیعی است که شروع هر کار همراه با مشکلات و ضعف هایی است که انشاا... به تدریج با دریافت نظرها و پیشنهادها مرتفع خواهد شد. از مردم عزیز گردکوه درخواست می کنم به هر شکل که می توانند به رشد این نشریه کمک کنند.

6- با توجه به سختی های فراوانی که در راه علم آموزی و تعلیم و تعلم کشیده اید چه سخنی در رابطه با تحصیل علم برای جوانان دارید؟ در ابتدا باید عرض کنم که متأسفانه روستای ما از نظر تحصیلات خصوصا در مقاطع آموزش عالی نسبت به خیلی از روستاهای استان که من اطلاع دارم، خیلی فقیر است البته در سالهای اخیر به لطف زحمات ارزشمندی که عزیزانی مثل آقای یزدانی که حق بزرگی بر فرهنگ و آموزش گردکوه دارند و همت و تلاش خود دانش آموزان، شاهد رشد چشمگیری در این زمینه خصوصا در بین خانمها هستیم که البته تا وضعیت ایده آل فاصله دارد.

تحصیل کار زمان بر و پر زحمتی است و نیازمند انگیزه و تلاش زیادی است. متأسفانه در سالهای اخیر به دلیل مشکلاتی که برای اشتغال دانش آموختگان و تحصیل کرده ­ها وجود دارد، انگیزه ی تحصیل کاهش پیدا کرده است. اگر تنها از دید اقتصادی به این موضوع نگاه کنیم شاید این بی انگیزگی خیلی غیر منطقی نباشد، اما آنچه مسلم است تنها یکی از کارکردهای تحصیل اقتصادی است.تحصیل عامل رشد دانش و آگاهی و ایجاد لذت دانستن است. آموزش تأثیر زیادی در رشد مهارت های فردی و اجتماعی و پرورش سرمایه انسانی جامعه دارد و افراد تحصیل کرده تأثیرات مثبت بیشتری بر جامعه خود دارند.بنابراین نگاه همه جانبه، نه تک بعدی به تحصیل می تواند انگیزه را برای آن تقویت کند.

7- خلق و خوی خوب یا بدی را که از مردم گردکوه دیده اید بیان کنید؟ ویژگی ها و خصوصیات رفتاری خوب و ارزشمندی مثل سخت کوشی، فرهنگ کار و تلاش و مذموم بودن بیکاری، مهمان نوازی، پاک دستی، خوش قولی و وفای به عهد، خوش حسابی، همدلیو هم گرایی، گذشت و اختلاف کم، پایبندی به ارزش ها و شعائر دینی و... مؤلفه ی مثبت فرهنگ مردم گردکوه را تشکیل می دهند که همگان به آن اذعان دارند اما متأسفانه عیب بزرگ این است که این ارزش ها به خصوص در نسل جدید در حال کم رنگ شدن است. بعنوان نمونه عرض می کنم، یکی از مصداق های همدلی و هم گرایی مردم گردکوه این است که در مصیبت ها، عزاداری ها و مراسم ختم یکدیگرکه هم یک وظیفه دینی و انسانی است و هم باعث الفت بین افراد می شود و تأثیر مثبت اجتماعی زیادی دارد، فعالانه شرکت می کردند. متأسفانه شاهد این هستیم که این سنت حسنه روز به روز کم رنگ تر می شود. پس در وهله اول باید تلاش کنیم این ارزش ها را حفظ کنیم.

مؤلفه های فرهنگی منفی هم در ما وجود دارد که باید بدون تعصب با نقد درست نسبت به اصلاح آن اقدام کنیم تا انشاا... در کنار پیشرفت اقتصادی که چند سال اخیر داشته ایم در سایر زمینه ها نیز به رشد قابل قبولی برسیم. مثلا ما در اظهار نظرها درباره موضوعات صراحت نداریم و معمولا به اصطلاح خودمان حرفی را که باید رودررو بزنیم پشت سر می زنیم و این حتی ممکن است نوعی دورویی را تداعی کند، در حالی که می توان بدون توهین به شخصیت افراد نظر خود را بدون رودربایستی به آنها بیان نمود.

23- آیا به ورزش علاقه ای دارید؟ بله. در دوره ی دبیرستان مدتی کاراته کار می کردم و در سال های اخیر هم بدنسازی.

سخن پایانی: یزدی های مقیم تهران مجمعی دارند که در زمان دانشجویی در بعضی از جلسات آنها شرکت می کردم. یکی از بزرگان یزدی که سخنران یکی از جلسات بود در مقدمه صحبت خود جمله خوبی را بیان کرد. ایشان گفتند اگر مردم همه ی روستاها و شهرهای ایران فقط به فکر آبادی و پیشرفت روستا و شهر خود باشند و برای آن هر کاری را که می توانند انجام دهند در نهایت ما ایرانی آباد خواهیم داشت. از همه عزیزان گردکوه اعم از کسانی که داخل یا خارج از روستا زندگی می کنند درخواست می کنم همه ی تلاش خود را برای پیشرفت و ترقی پایدار گردکوه به کار بندند. زیرا در سایه ی پیشرفت پایدار نه مقطعی و کوتاه مدت هم نفع شخصی تک تک افراد حاصل می شود و هم نفع گروهی و جمعی.چرا که این رشدی که در حال حاضر داریم می تواند شکننده و گذرا باشد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ دو شنبه 18 شهريور 1392 ] [ 17:58 ] [ کانون 1 ]
.: Weblog Themes By Pichak :.

درباره وبلاگ

وبلاگ کانون فرهنگی محبین آل یاسین (ع)، مسجد صاحب الزمان(عج) گردکوه مهریز
امکانات وب
  • گریزون
  • تپل خان